E-kereskedelmi logisztika szolgáltatással terjeszkedik Budapesten a Trans-Sped

Gazdaság

Bár az idei év sokak számítását keresztülhúzta, a Trans-Sped továbbra is tartja a 2020-ra kitűzött  fejlesztési ütemtervét. A legnagyobb hazai tulajdonban lévő logisztikai vállalat stratégiájának  része az erősebb budapesti jelenlét, melyet idén 2000 m2-es raktárral, új irodával és az e kereskedelmi logisztika szolgáltatás indításával valósít meg, 2021-ben pedig további 12.000 m2– es raktárral fejleszt tovább. 

Egy webáruháznak sem szabad, hogy gondot okozzon a  logisztika 

Az e-kereskedelem korábban is rohamléptékben fejlődött hazánkban, ezt a folyamatot azonban a  koronavírus felgyorsította. A hirtelen nagymértékű forgalomnövekedés azonban hatalmas  nehézségek elé állítja a logisztikában kevésbé jártas e-kereskedőket. Erre a területre a  változékonyság és a szezonalitás egyaránt jellemző, valamint gyakran bonyolult tárolástechnikát  is igényel az áru. A szaktudás nélkül, általános eszközökkel végzett árukiszolgálás már havi pár  ezer csomag esetén működésképtelenné válhat, azonban mindez egy, a logisztikában 30 éves tapasztalattal rendelkező vállalat számára nem jelent problémát. 

“Az új fulfillment szolgáltatásunk célja, hogy teljesen levegyük a logisztika összes  feladatát a kereskedők válláról. Egy már jól kipróbált, stabil rendszerrel indulunk: például a külföldről érkező áruk egyenesen a Trans-Sped raktárába érkezhetnek és  a webáruházakkal automatikusan szinkronizált logisztikai platform segíti a  termékek honosítását és megfelelő dokumentálását. Majd a csomagolást, rendelések feldolgozását, számlakezelést és kiszállítást is profi stáb végzi, így  zökkenőmentessé válik az egész folyamat. Jelenleg egy 2 000 m2-es raktár áll  rendelkezésre erre a célra, majd jövő májusra 10-12 000 m2-esre fogjuk növelni az  e-kereskedelem számára hasznosítható területet.”

– mondta Fülöp Szabolcs, a  Trans-Sped Csoport ügyvezetője.

A hagyományos logisztika sem szorul a háttérbe 

Az új e-kereskedelmi üzletág mellett természetesen a fő profilját sem hanyagolja el a vállalat. A  2021-ben csatarendbe álló raktárcsarnok a gyártó és feldolgozóiparban működő vállalatok  számára is a legmagasabb szintű szolgáltatásokra alkalmas helyszínt fog biztosítani. A  raktárkapacitások mellett a korábbi budapesti irodáját is kinőtte a Trans-Sped, így májusban  átköltözött a IX. kerületi Népliget Business Centerbe a fővárosi szállítmányozási iroda, valamint a  kontrolling, kereskedelmi, raktárlogisztikai, HR és kommunikációs osztály is. 

A Trans-Spedről 

A Trans-Sped az egyetlen magyar magántulajdonú nagyvállalat, amely bekerült a logisztikai  szektor TOP10-es listájába. Az elmúlt 30 év alatt 3 fős szállítmányozó vállalkozásból 800 fős,  országos irodahálózattal és 200.000 m2-t meghaladó országos raktárkapacitással rendelkező, a  teljes logisztikai szolgáltatási palettát lefedő cégcsoporttá vált. Az ügyfelek gyors és precíz  kiszolgálásán jelenleg is több mint 200 irodai alkalmazott dolgozik. A fejlesztések jobb  munkakörülményeket eredményeznek és egyben stabil alapot nyújtanak a további bővüléshez.