Konténeres szállító hajó

Az online vásárlások költségei növekedni fognak

Gazdaság

A Covid-járvány, az orosz-ukrán háború és a magas infláció mind nagyon megterhelő a kkv-k számára. A világgazdaság leggyengébb pontja azonban a tengeri szállítmányozás, amelynek költsége megtízszereződött 2019-hez képest. – közölte az agroinform.hu


“Legjobb esetben is 2023-ig tart a kikötői torlódások megszüntetése és a fuvardíjak tartós csökkenése. Ez azt jelenti, hogy a nemzetközi kereskedelemtől függő vállalatoknak, akár az anyagmozgatás, akár a kereskedelmi értékesítési pontok tekintetében, stratégiákat kell kidolgozni a költségek csökkentésére, hogy fenn tudjanak maradni” – mondta Henrik Gergely, a nemzetközi tranzakciókra szakosodott cég, az iBanFirst számlamenedzsere.

A termékek 90%-a tengeri szállítmányként jut el a fogyasztókhoz. Azonban a Covid-járvány kezdete óta a tengeri szállítás teljesen kiegyensúlyozatlan, és ez költségrobbanást eredményezett. 2019-ben egy 20 láb méretű konténer (33 köbméter) átlagára 1200 euró körül volt, ez most meghaladja a 13 000 eurót és esetenként akár a 20 000 eurót is elérheti. Ez még a magas hozzáadott értékű áruk szállítása esetén sem tartható, ahol általában magasabbak az árrések.

Akik az Unión kívülről rendeltek termékeket, már tavaly szembesültek azzal, hogy az EU határain kívülről érkező összes termék után általános forgalmi adót kell fizetni, amit a vám elé állítás előz meg. Tíz eurós termékérték alatt online fizetés esetén 399 forint, 10 és 22 euró között 499 forint a vám elé állítás díja. Amennyiben nem online, hanem utánvéttel, vagyis kézbesítéskor fizet a címzett, a díj 799 forint, illetve 899 forintot kell fizetni.

A Magyar Posta 2021. júniusi, 18-65 év közötti felnőtt lakosság körében végzett reprezentatív felmérése szerint a megkérdezettek nagyjából 38 százaléka rendelt az elmúlt egy évben Európai Unión kívüli webshopból terméket.

A magyar fogyasztók jelentős része rendelt már terméket külföldről, főként Kínából. Erre egyébként egyre több weboldal is szakosodott, hogy segítse a fogyasztókat a kívánt termék megvásárlásában.

Mivel az utazási költségek tízszeresére drágultak az elmúlt három évben, ezt a díjat áthárítják a fogyasztókra a kereskedők. Emiatt az online rendelt termékek drágábban juthatnak el a vásárlókhoz. A szállítási költségek szakértők szerint még tovább emelkedhetnek a következő egy évben, emiatt drasztikusan visszaeshet az Unión kívüli online rendelések száma.

Nálunk nincs elhallgatott hír! Kövessen bennünket a Facebookon, és nem marad le a fontos történésekről!

Márciusban visszaesett a kínai feldolgozóipar teljesítménye