A digitális marketing alapjai

Gazdaság

Az elektronikus eszközöket promóciós üzenetek továbbítására használó marketinget nevezzük digitális marketingnek. De nemcsak továbbítja, hanem ezek hatékonyságát is nyomon követi. A marketing kampányokat  a gyakorlatban az asztali számítógépeken, laptokon, tableteken, okostelefonon, okostévén és egyéb digitális eszközökön jeleníti meg. Számos formában megjelenhet, mint az online videók, közösségi média bejegyzések, szponzorált emailek, digitális hirdetések.

Ebben a cikkben eláruljuk, hogy mi is a digitális marketing, valamint kitérünk arra, hogy hogyan néz ki egy ajánlatkérés digitális marketing ügynökségtől.

A digitális marketing részei

A digitális marketingnek több része is van, így most ezekkel ismerkedünk meg.

Keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás vagy röviden “SEO” olyan módszerek alkalmazását jelenti, amelynek az a célja, hogy a webhelyed minél magasabb pozícióban jelenjen meg, ha rákeres valaki a céggel kapcsolatos információra.

A SEO keresőmotorjai folyamatosan változtatják az algoritmusokat, ezzel annak a  szempontjait, hogy a tartalmak rangsorolására milyen szempontokat, milyen súlyozással vesznek figyelembe. A SEO-s szakembereknek naprakésznek kell lenniük a rangsorolási szempontokkal kapcsolatosan, hogy optimalizálni tudjon hozzá.

Tartalommarketing

A tartalom marketingeseknek nemcsak a keresőoptimalizálásra kell figyelni, hanem arra is, hogy hasznos tartalommal töltsék meg a célközönségnek kínált tartalmakat, de ehhez ismerniük kell a célközönség problémáit.

Közösségi média marketing

A közösségi média marketing a közösségi platformokat használja az új és meglévő ügyfelek megszólítására, de akár közvetlen értékesítésre is. A facebook, az Instagram, a Twitter a legnépszerűbbek közülük.

A célközönségtől aktív részvételt igényel, a figyelemfelkeltés népszerű eszközévé vált, általában hasznos tartalmakat oszt meg az adott platformon.  A közösségi marketing saját beépített statisztikai eszközökkel rendelkezik, amivel meg lehet állapítani hány felhasználót sikerült elérni. Közvetlen értékesítést általában nem végeznek, de ügyfélszolgálati célokra használják a közösségi platformokat. Itt kommunikálnak egyszerre több érdeklődővel is.

PPC hirdetések

A PPC a kattintás alapú hirdetéseket jelenti. Az egyes platformok korlátozott számú hirdetési felületet kínálnak, ezeket árverésre bocsátják a hirdetni kívánók között, akik ajánlatot tehetnek arra vonatkozólag, hogy mennyit hajlandóak fizetni egy kattintásért.

Ezeknek a hirdetéseknek az előnye, hogy szinte azonnal érdeklődő közönség előtt jelenjenek meg a hirdetések. Fontos viszont, hogy érdeklődő felhasználóknak jelenjenek meg, mert minden kattintásért fizetni kell akkor is, ha nem vesznek tőled semmit. Minden digitális marketing forma teljesítménye nyomon követhető.

Partnermarketing

Egy másik márka kínálatának reklámozásával keres pénzt.

●     Natív hirdetések

Lényegében burkolt marketing, úgy épül be egy webhely saját tartalmai közé, hogy ne lehessen megállapítani azonnal, hogy reklámok.

E-mail marketing

Promóciós e-mailek küldése az embereknek, ezzel vásárlókat szerezni.

Marketing automatizálás

Lényege, hogy szoftverekre bízod a marketing tevékenységedet.

B2C és B2B digitális marketing

Közvetlenül a vásárlókkal vagy más cégekkel üzletelő cégekkel, de más-más dolgokra kell figyelned.

A digitális marketing előnyei

A digitális marketing garantáltan megéri, azonban ügyelni kell arra, hogy mit és hogyan használunk. Nézzük, hogy milyen előnyökkel rendelkezik!

  • világméretű elérési lehetőségeket kínál
  • költséghatékony
  • nyomon követhetőek az eredmények
  • megkönnyíti az üzenetek testre szabását
  • az ügyfelekkel oda-vissza kommunikációt kínál
  • megkönnyíti a konverziókat

Amennyiben digitális marketing segítségre van szükség, a Sikerösvény online marketing ügynökséghez bármikor lehet fordulni, árajánlatot kérni a marketing tevékenység fejlesztéséhez.

Összegezve

Elmondható, hogy a digitális marketing korunk vásárlásra ösztönző rendszere a digitális technika segítségét igénybe véve, az egész világot átfogó reklámlehetőség. (x)